KØB EN ANPART

Bliv medejer af ApS

Du kan blive medejer ved at investere i enten en A eller en B anpart:


A-anpart (25.000 kr.) – medindflydelse og stemmeret

Vi håber, at 20 lokale entusiaster vil købe én (eller flere) A-anpart.
A-anpartshaverne har stemmeret på generalforsamlingen og vælger bestyrelsen, og er dermed med til at udvikle virksomheden.


B-anpart (2.500 kr.) – støtte og opbakning

For dig, der bare gerne vil bakke op om det nye Peters Gartneri ApS.


Som anpartshaver modtager du et Anpartshaverbevis, lavet af den lokale kunstner Jess Blond.

Hvad får du ud af at købe en anpart?

Når du køber en anpart, er du først og fremmest med til at sikre, at vi også i fremtiden har  et lokalt jordbrug, der producerer økologiske, velsmagende fødevarer med respekt for miljø, drikkevand og de andre arter omkring os, over og i jorden.

Som A-anpartshaver får du indflydelse på, hvordan virksomheden skal udvikle sig i fremtiden. Du er med til at vælge bestyrelsen, der bl.a. ansætter den daglige leder og driftslederen.


Som A- og B-anpartshaver bliver du også en del af fællesskabet omkring jordbruget:


  • Du vil løbende høre nyt fra jordbruget
  • Du bliver inviteret med på generalforsamlingen
  • Du bliver inviteret med til en årlig Høstfest 
  • Du bliver inviteret til at deltage i kurser og andre aktiviteter i marken og i Væksthuset. Nogle aktiviteter vil være forbeholdt anpartshavere.


Sådan gør du

Når du har besluttet dig for at blive medejer og investere i en anpart, så udfylder du tegningsblanketten på knappen herunder 

Hermed lover du, at du vil betale din anpart, når vi udvider ejerkredsen med de nye anpartshavere til generalforsamlingen først i maj. Send den underskrevne blanket til Pernille pernillepetersgartneri@gmail.com

Når vi målet?

Vores mål er, at vi i 2026 sammen rejser 500.000 kr i anpartskapital. På barometeret her kan du følge med i, hvor langt vi er nået.

Pengene fra salget af anparter, vil gå til :

  • at købe produktionsapparat (maskiner og kvæg), som ApSset skal bruge for at kunne køre gartneriet videre
  • at investere i relevante forbedringer, så Peter som driftsleder og den nye daglige leder/jordbruger har ordentlige arbejdsforhold.
  • nye ideer og tiltag


Status per 31.maj 2026

Vi har nu foretaget den første kapitaludvidelse med 405.000 kr. 

13 har tegnet en A-anpart, 31 har tegnet en B-anpart. 

KOM TIL INFORMATIONSMØDE

Vi holder en række informationsmøder på Ørnevænget 39, Beder. Nye datoer for informationsmøder henover sommeren vil snart blive annonceret.


    Du er også velkommen til at ringe til Pernille på 21605659 eller skrive til pernillepetersgartneri@gmail.com, hvis du har spørgsmål.

    mød en andelshaver


    Simon Milwertz Philipsen, kok fra Malling og mangeårig kundebonde er den første (udover Peter), der har tegnet sig for en anpart, endda en A-anpart. Her kan du høre, hvorfor han synes, det er vigtigt at blive medejer af det nye ApS